torsdag 13. desember 2012

Adventskalender Luke13

Ha en deilig Lucia feiring alle sammen :)
I dag blir det Lucia-tema også på kortet jeg lager:) Så kos deg med denne vakre Lucia-sangen, mens du titter gjennom bildene av hvordan du kan stemple med copics-tusjene dine:)
 



Først ett bilde av utstyret jeg brukte, bortsett fra at da jeg begynnte på kortet fant jeg noen andre stempler jeg ville bruke:)
 HEr har jeg fargelagt motivet mitt ferdig. Jeg har brukt fargene:
Hud: E000, E00, E11, E93, R12
Hår: E23, YR21, E21, YR20
Kjole: W2, W1, W0, W00, Blender
Hjerter: E19, E08, R24, R22
Flamme: YR24, Y15, Y13, Y11
Kurv: E79, E77, E71, E40
Bakgrunn: B0000, B000, B00, Blender
 Her har jeg prøvd meg litt fram med forskjellige stempler, og funnet fram de jeg ville bruke. Jeg har også funnet fram G85, R14 og E15 til å fargelegge stemplet med, samt blender.
 Så fargelegger jeg direkte på stemplet.
 Deretter bruker jeg blenderen til å "bløte" arket der jeg vil stemplet skal være. Deretter har jeg erfart at det lønner seg å vente 15-20 sekunder.
 Så trykker jeg stemplet der jeg tidligere har bløtet med blender.
 Jeg har gjentatt prosessen rundt hele motivet. Hvis du vil ha stempeltrykkene dine nærmere motivet, lønner det seg å lage en mske å legge over motivet.
 Og her er det ferdige kortet med motivet på:)
I tillegg til motivet har jeg brukt dies fra Spellbinder, Memorybox og Tim Holtz, mønsterpapir fra Pion og tekststempel fra Ett Trykk.
Innsiden av kortet ble slik, enkel og grei, med mye plass til en julehilsen:)

Nå håper jeg du får en fortsatt flott Lucia-dag, og kanskje får smaket på en Lussekatt eller to?
Jeg skal i hvertfall bake noen idag, uten egg til vår lille allergiker:)

Klem, Veronica
 

3 kommentarer:

Scrappellen sa...

Dette ble så flott, Veronica..og jeg som aldri har prøvd dette før, fikk nå lyst til å fargelegge stempelet før jeg trykker!;)♥
Ser ut som akvarellmaling:)
takk for flotters tips.
Klem, Ellen

Anonym sa...

Dette var fantastisk flott!! Tusen takk for flott tips og inspirasjon ❤
Dette er en fantastisk flott og inspirerende julekalender❤
Tusen takk!!
Klem fra Anne

Eva J sa...

Det här var jättefint, bra tips som jag ska prova.
Kram